Tomášov osobák na Šírave

Ahojte v dnešnom článku by som sa s vami chcel podeliť o moje pocity a momenty z poslednej vypravy za kaprami. Výpravu sme odštartovali vo štvrtok a voľba miesta padla na Prímestskú časť na Šírave. Ako prvý sme prišli na miesto ja s parťakom Mišom. Pomaly sme sa rozložili prichystali si montáže , návnady , navynuli nové šokové vlasec a spustili čln na vodu.

Po niekoľkých minútach na vode sme osadili prvú bojku na cca 530m nebolo treba viac špekulovať nakoľko to tam môj parťák dobre poznal a s miestom som mal aj ja dobre skúsenosti z predošlej sezóny. Vrátili sme sa na breh dohodli si taktiku a vyviezli sme prvé prúty do vody. Po niekoľkých hodinách sa ozval môj pravý prút a my sme bez váhania vyrazili na vodu za rybou. Prvé momenty pri zdolávaní boli neisté ryba veľmi nebojovala no po chvíli ukázala svoju silu a po niekoľkých silných výpadoch konci úspešne v podberáku!

Prichádzame na breh kde nás už netrpezlivo očakávajú ostatný členovia nášho týmu a s napätím čakajú čo sme priniesli. Otvaram sak rybu ukladám do vaničky a až tam si uvedomujem jej majestátnosť, z podložky sa na mňa díva krásna zdravá ryba a ja tuším že by to mohol byt môj osobák. Po prevažni zisťujeme že ryba váži niečo málo cez 19kg a na mňa sa valí vedro vody ktoré na mňa parťák Peťo oslavne vylieva.

Po gratulaciach sa hneď púšťam do prípravy kontrolujem montáž , napichujem rovnaké boilies 24mm Squid a vyrážame do diaľky k červenému svetlu ktoré vyžaruje moja bójka. Pokladám to na rovnaké miesto zakrmujem dvoma hrsťami na montáž a vraciame sa na breh. Noc už bola kľudne niesla sa len v duchu priateľského posedenia historiek a zábavy. Ráno sa znova ozýva pravý prút vyrážame na vodu a zdolávame kaprika odhadom 8kg. Scenár sa opakuje znova dávam rovnakú kombináciu pod háčik ukladám to na rovnaké miesto a do dvoch hodín znova záber no teraz to bola zbesilá jazda… kaprik mi na vode ukazuje svoju silu zdolávanie je intenzívnejšie ako pri prvej rybe a po chvíli keď sa ryba ukazuje na hladine mi je jasne odkiaľ pochádza tá bojovnosť… je to lysec ! Nieje to žiaden velikán no je krásny beriem ho na breh robím si pár fotiek a púšťam ho späť… netrvalo však dlho a pravý prút znova hlási rybu.

Vyrážame! Asi po 200 metroch narážame na prvý problém a to je prekážka do ktorej sa mi zamotala šnúra, skúšame to ktvičkovať a po chvíli sa nám darí dostať prekážku v podobe veľkého konára do člna.. Vo vlnách sa pomaly približujeme k bojke a zisťujeme že ryba si potiahla celkom dosť šnúri, začína boj kto z koho, boj o život neskutočne výpady ryby vo vlnách mi pomáha odpružiť môj nový prút NOCTIS pre ktorý to je zároveň premiéra v člne. Po dlhom súboji podoberame rybu a letíme na breh… krásna mohutná ryba konči v mojom náruči nad podložkou a po pár fotkách a odvážni ju púšťam… nádherná ryba cez 15kg.

Do ďalšieho rana to už bola pohoda nič zásadného sa už neudialo ukázal sa ešte jeden menší kaprik ktorého sme pustili hneď z člna… A ja som si už len spokojne oddychoval v spoločnosti priateľov a užíval si výhľad na krásnu rozvlnenú Šíravu. V nedeľu sme sa všetci rozlúčili a každý si išiel po svojom ostali nám už len krásne pocity s spomienky. Určite si to zopakujeme znova a verím že to dopadne aspoň tak úspešne ako tentokrát.

Za tím Speedy BAITS Tomáš

Najnovšie články

Dážď pomohol

Po dlhých horúcich letných dňoch prichádza výrazne ochladenie a dážď. To bol pre mňa signál ísť na miestnu vodu a vyskúšať ako táto zmena pohla